porque convergimos e integramos com AMOR, VERDADE, RETIDÃO, PAZ E NÃO-VIOLÊNCIA

dedicamos este espaço a todos que estão na busca de agregar idéias sobre a condição humana no mundo contemporâneo, através de uma perspectiva holística, cujos saberes oriundos da filosofia, ciência e espiritualidade nunca são divergentes; pelo contrário exige-nos uma postura convergente àquilo que nos move ao conhecimento do homem e das coisas.
Acredito que quanto mais profundos estivermos em nossas buscas de respostas da consciência melhor será para alcançarmos níveis de entendimento de quem somos nós e qual o propósito que precisaremos dar as nossas consciências e energias objetivas e sutis para se cumprir o projeto de realização holística, feliz, transcendente, consciente e Amorosa.

"Trata-se do sentido da unidade das coisas: homem e natureza, consciência e matéria, interioridade e exterioridade, sujeito e objeto; em suma, a percepção de que tudo isso pode ser reconciliado. Na verdade, nunca aceitei sua separatividade, e minha vida - particular e profissional - foi dedicada a explorar sua unidade numa odisseia espiritual". Renée Weber

PORTANTO, CONVERGIR E INTEGRAR TUDO - TUDO MESMO! NAS TRÊS DIMENSÕES:ESPIRITUAL-SOCIAL-ECOLÓGICO

O cientista (psicólogo e reitor da Universidade Holística - UNIPAZ) PIERRE WEIL (1989) aponta os seguintes elementos para a falta de convergência e integração da consciência humana em geral: "A filosofia afastou-se da tradição, a ciência abandonou a filosofia; nesse movimento, a sabedoria dissociou-se do amor e a razão deixou a sabedoria, divorciando-se do coração que ela já não escuta. A ciência tornou-se tecnologia fria, sem nenhuma ética. É essa a mentalidade que rege nossas escolas e universidades"(p.35).

"Se um dia tiver que escolher entre o mundo e o amor...Lembre-se: se escolher o mundo ficará sem o amor, mas se escolher o amor, com ele conquistará o mundo" Albert Einstein

domingo, 4 de agosto de 2013

Alt vi trenger er kjærlighet: MY åndelige opplevelser OG SPESIELL uforklarlig (Antall 19 ... obs:. Jeg måtte kutte noen endelige sider (og andre upublisert put som snakker om ETIKK TRIAD-Estetisk-TEKNIKK: etikk og moral i sammenheng med CAPITAL AND LOVE (liten del (i alt er 470 sider!) av min doktoravhandling forsvarte i 1998 på COPPE / UFRJ) fordi dette området har også begrensninger antall tegn du vil ... ok .. som fjernet de foregående kapitlene ser på min side UTDANNING FOR TREDJE MILLENNIUM tidligere utgaver jeg postet det .... se link https://www.facebook.com/EducacaoParaOTerceiroMilenio...Namastê......ok?) "Herre, jeg vet du Sonder me ..." "Kjenn deg selv" - Sokrates (se link ... encyklika "Faith and Reason" Leap of pave Johannes II .. "All you need is love" (Lennon / Macartney) "Den menneskelige problemet er det samme problemet guddommelig når man er i stand til å svare, slik at vi kan møte hverandre" Melgaço Bernardo da Silva INNLEDNING Namaste til alle brødre og søstre, jeg nylig lagt ut på facebook en video hvis tittel er fantastisk jeg AM (Om Tom Shadyac) ... etter å ha sett denne videoen .. se link (http://www.oprah.com/own-super-soul-sunday/I-AM-Watch-the-Trailer-Video) følte behov for å dele med dere mine åndelige opplevelser uforklarlige om essensen av guddommelig kjærlighet. Jeg bekjenner at jeg ikke påstå at alle vil forstå meg, men jeg holder på mitt ønske om å så mine funn uforklarlig at vi kan ha og leve et bedre verden enn dette. I 1988 ble jeg velsignet med en åndelig-mystisk opplevelse med guddommelig kjærlighet og fra den erfaringen jeg bestemte meg for å skrive og publisere på en vitenskapelig, filosofisk og åndelig og ikke stoppet før i dag syk og utmattet som jeg er nå. Tro på Gud gir meg styrke til å fortsette å skrive og publisere mine tanker for alt som eksisterer bak dette ordet som sagt, men lite oppleves av menneskeheten: Divine Love. Og hvordan var dette fenomenet? Det hele startet da i desperasjon ba jeg til Gud om å åpenbare for meg Hans sannhet om vår menneskelige liv kaotisk, voldelig, akselerert og nevrotisk. Dette copiously gråtende på kne ser på et bilde av Jesus, ansiktet malt i hvitt på svart fløyel klut med tornekronen og blod drypper i ansiktet, en ettermiddag da jeg bodde i en kjøkkenkrok i Flamengo-området på sørsiden av elven januar. Jeg var ingeniør og begynte mine Masters på COPPE / UFRJ. Deretter følte en ettermiddag da forelest ved universitetet mitt for en gruppe lærere og elever en indre stemme som sa: "Er du stolt." Jeg svarte umiddelbart: "hvor tale og hvem du er?". Den stemmen inni meg sa, "Jeg er." Og jeg spurte igjen: "Jeg er hvem?". Den indre stemmen fortsatte å si, "Jeg er." Og deretter ut av universitetet gråt og spurte meg selv: "Hvem er jeg". Og stemmen fortsatte å svare på samme setningen om og om igjen. Jeg brukte flere dager avhør meg om innholdet av den mystiske indre stemme. Inntil en dag følte hun meg til å gå på do mitt kjøkkenkrok og ser i speilet. Og foran speilet til den indre stemme sa: "Du ønsker å gjøre din transformasjon våken eller sover." Jeg svarte: «Jeg vil sove." Og den indre stemmen sa: "Nei .. du vil holde deg våken ... og da vil gjøre en jobb på universitetet." Jeg kunne ikke gjøre noe annet enn "be og se meg hvert sekund." Så, intuited jeg å søke åndelig hjelpe en venn av meg rett ved siden av der jeg bodde. Og hun ga meg veiledning og sa: "Bernardo, ta hensyn ... i oss alle, to nivåer av eksistens-bevissthet: jo høyere selvtillit og lavere selv ... finn ut selv hvem som er hvem i deg selv." Jeg hadde lest noen bøker av åndelig enhet kjent som André Luiz psychographed av Chico Xavier. Og jeg oppdaget disse bøkene og skrev to setninger som jeg fanget min oppmerksomhet, og de er "intuisjon er grunnlaget for åndelighet" og den andre "tanke er energi." Jeg limte disse to setninger på papir på min hylle kryssfiner tomt for å ikke glemme dem. Så jeg begynte en reise av forskning fra disse tre grunnleggende prinsipper: "Det er i oss to nivåer av eksistens-bevissthet: øvre og nedre", "intuisjon er grunnlaget for åndelighet", "tanke er energi." Så begynte jeg å legge merke til mine egne tanker, følelser og ønsker. Jeg startet ut fra antagelsen om at naturen (bevissthet) var lavere frekvens (vibrasjon) lav (negativ) og andre natur (bevissthet) ovenfor (positive) var frekvens (vibrasjon) høy. Og med mye viljestyrke voldsom så mine to nivåer av bevissthet som ble løsnet øvre og nedre inni meg selv. Min venn Ana som veiledet meg på to nivåer av bevissthet en dag inviterte meg til å møte en åndelig-mystisk sted kjent som Broen til frihet (se link ... http://www.ponteparaaliberdade.com.br/ .. . till i dag foreligger det!). Og det er en åndelig eller åndelig senter, men i rommet eller i et felles hus av en person som forteller CHANNEL høyt utviklet åndelige mestere som intuited CANAL så alle visste sannheten i høyere åndelighet. Første gang jeg gikk jeg var overrasket over hva jeg har og jeg begynte å føle når kvinnen (CANAL) snakket om den guddommelige hierarkiene og de ville ha oss til å gjøre for en ny æra av åndelig utvikling. Mange unge og vakre kvinnen slippes en energi som vibrerte i meg så hardt at jeg trodde hun var i transe. Og så den andre gangen jeg følte også en veldig merkelig varmeenergi i kroppen min. Så jeg kjøpte en grunnleggende bok BRIDGE TO FRIHET: DET LYS. Og tok hjem denne og andre bøker som jeg kjøpte der. Men sent på kvelden pakket jeg pakken og åpnet boken og DET LYS startet lesing og hva som skjedde utenom det vanlige? Jeg kunne ikke slutte å lese boken og gikk gjennom natten også. På et tidspunkt følte jeg at det var sent og trengte å sove, men samtidig følte jeg at jeg var full av energi merkelig, men velsmakende og sterk, ikke la meg slappe av for søvn. Og det er da jeg husket å spørre min intuisjon hvordan å få sove. Min indre stemme fortalte meg: "Gå til en side på slutten av boken og lese en bønn." Og så jeg gikk og fikk (bønnen var en erkeengel .. Jeg kan ikke huske navnet hans). Og jeg la meg ned og "slettet" (sove) umiddelbart. Før jeg sov jeg spurte da jeg våknet om morgenen var jeg med den samme mystiske energien mens du leser boken. Og slik ble det, da jeg våknet opp med den samme energien var varmt. Jeg gikk til Flamengo Park (nær leiligheten min) og jeg begynte å gå og praktisere læren og åndelig disiplin av Broen til frihet. Disiplinen var å påkalle en fiolett flamme (eller ringe åndelig mester for at flammen - Saint Germain). Denne åndelige-mystiske skolen lærer at ethvert menneske vibrerer på en bestemt farge (de sju fargene i regnbuen). Jeg oppdaget senere at min farge var blå Master El Morya - en Oppstegne Master Broen til frihet. Synske Synske har sett ham bak meg flere ganger! Tilbake til emnet begynte også å praktisere faget av fiolett flamme for å snu negative til positive vibrasjoner. Og gjorde det med utholdenhet begynte jeg å gå inn i en tilstand av bevissthet av indre fred og åndelig balanse. I min åndelige disiplin brukte mantraer (hellige repetisjoner) Broen til frihet for eksempel "jeg er Gud" eller "Jeg er mektig Guds nærvær i action" eller "Guds vilje er god, vil Guds er fred, vil Guds er Happiness, er Guds vilje godhet ". Disse teknikkene alt jeg vekslet, men ikke la min ledig sinn tenker og svingte mellom fortid og fremtid. Jeg kunne ikke under noen omstendigheter miste troen og vil selvfølgelig fortsette min åndelig renselse - i ukesvis uten å stoppe! Og hva skjedde på et tidspunkt innså jeg at jeg måtte gi domenet orden og bo i balanse når som helst. På slutten av ettermiddagen min intuisjon fortalte meg at jeg hadde oppnådd makt til å bestille noen positiv energi for meg. Så hver ordre gitt var jeg opplever energien brukt, for eksempel hvis jeg spurte Fred, manifestert Indre fred, hvis jeg spurte Joy Jeg var glad og så videre. Så jeg holdt min disiplin og jeg innså at jeg var den som er ansvarlig for min skjebne og min indre lykke. Ved dette min bevissthetsnivå ikke lenger var rasjonell, hadde nådd avansert tilstand av intuisjon. Og jeg ble helt oppslukt i denne disiplinen til det punktet at jeg var mer enn en måned unna UFRJ. Nå får jeg den mest fantastiske tiden av min åndelige-mystisk opplevelse. Det var ettermiddag av august og jeg gjorde min åndelige disiplin i en tilstand av transcendental bevissthet - uforklarlig, dvs. en følelse av letthet innenfor, fred og ro ... før telefonen ringte og jeg svarte den umiddelbart. Over telefonlinjen (på den tiden var det ingen celle) Glaucia var min venn som var også en mastergrad student i klassen min. Glaucia spurte meg: "Bernardo, alle av oss her er bekymret for ditt fravær, min venn fortelle meg hva som er galt med deg?". Jeg sa: "Har du tid til å høre meg." Og hun svarte: "Jeg har, telle". Så begynte jeg å fortelle min historie om åndelig disiplin med en søt stemme og rolig, med absolutt ro. På et tidspunkt i historien (bonita!) jeg selv flyttet meg, og jeg ønsket å gråte. Jeg prøvde å holde tilbake tårene, og plutselig hører jeg min intuisjon snakker høyt i min bevissthet: "Bernardo, slipper følelser". Og så begynte jeg å gråte og hulke, og fortalte min venn at jeg trengte å slutte å snakke til meg selv. I det øyeblikket følte jeg den mest fantastiske fenomen som en vanlig dødelig menneske kan oppleve på jorden! I midten av brystet mitt noe dreid med en hastighet og svært høy frekvens som forlot meg i en følelsesmessig tilstand uforklarlig var Love! Og når jeg setter telefonen i den vertikale basen følte mye energi hot tynn berøring min høyre arm. I det øyeblikket, ikke å forstå hva som skjedde jeg slått til intuisjonen min og spurte: "hvor kommer denne energien?". Intuisjon fortalte meg: "Se på midten av venstre hånd." Og så innså jeg at denne fantastiske energien som kommer fra sentrum av min venstre hånd. Da min intuisjon veiledet meg til å sitte på mine hæler og heve høyre hånd åpen mot himmelen. Og da jeg oppdaget at denne energien også kom fra kosmos og inn i tuppen av min høyre hånd fingrene og kjørte en sti mot midten av brystet mitt ytterligere øker hastigheten og frekvensen av energien som kommer ut av det. Jeg var ekstremt fornøyd med dette fenomenet, og funnet ut at energien var på forskjellige steder i leiligheten min. Dagen etter var jeg fortsatt uvanlig i at transcendental tilstand og gikk på jobb som institusjon spiritualist medium (IEVE) som var i Ipanema (edel og velstående nabolag i Rio de Janeiro). Den dagen var en torsdag noe ekstraordinært skjedde: en mirakelkur, som ble annonsert neste uke. Vår ingeniør og eier av spiritualist sentrum sa: "Jeg ønsker å kommunisere og gratulere dere alle, fordi det var et mirakel her på torsdag sist, jeg vet ikke hvem av dere som var ansvarlig for denne mirakelkur". Denne teksten er ikke komplett ... Jeg prøvde å lage en syntese ikke å trette mine lesere ... En annen gang uforklarlige tale andre detaljer som ikke ble plassert i denne teksten. Opprop MY GOD I 1988: The Science of SEG og den guddommelige VERB I 1988 da jeg knelte (gråter ukontrollert) før et bilde av Jesus Kristus i det øyeblikket jeg ble fylt med usikkerhet, mye lidelse, men også paradoksalt som det ser ut var fylt med medfølelse for meg selv og for menneskeheten. Jeg gjorde følgende bønn inderlig, med hele min sjel led: "Far, vise meg veien, vis meg sannheten. Jeg ønsker ikke makt ". Dagen jeg gjentok den samme bønnen på samme måte gråt værs og lidelse sjel med medfølelse. Og hva skjedde med ekstraordinære? Fra den dagen hver kveld (! For over en uke) I en drøm så jeg en kvinne kledd som en brud som henvendte seg til meg og sa: ". Hvis du ønsker å finne sannheten gifte meg, jeg venter en lang tid" På den tiden hadde jeg en psykolog (hans navn var Etienne - hans kontor var i sentrum av Rio de Janeiro i en gate parallelt med Avenida Presidente Vargas -. Plasseringen av høye bygninger kommersielle banker, Norges Bank, andre tjenester osv.) At foruten psykolog var også åndelig. Så prøvde Etienne å tyde drømmene mine av bruden. Så fortalte jeg Etienne drømmer og spurte: "Etienne, som er denne bruden?". Etienne åpnet en myk smil, ansiktet hans var rolig og øynene viste en følelse, og han sa: "Bernard, er denne bruden ikke menneskelig, ikke se etter det i vår verden betong og objektiv, er det innen du forstod ... ? ". Jeg gikk til min leilighet i bydelen Flamengo spurte meg hvordan å finne bruden i meg. Jeg visste ikke rasjonelt hva dette fenomenet betydde. Så jeg ble forvirret i flere dager. Hodet mitt var imponert over disse synene, holdt jeg tenker på det: bruden av de mystiske drømmer! Så bestemte jeg meg for å kjøpe noen åndelige bøker, de aller enhet kjent som André Luiz, Chico Xavier av psykografisk. Og i å lese disse bøkene jeg oppdaget "spor" som ville hjelpe meg med å finne den mystiske bruden i meg. De to viktige setninger av André Luiz er: "Intuisjon er grunnlaget for åndelighet" og "Thought er energi." Og med disse to "spor" Jeg begynte å lage en abstraksjon og fantastisk fantasi. Det er viktig å merke seg her at jeg gjorde kurset elektriker installatøren da han var 17 i Senai. Og han hadde jobbet som elektriker på ulike fabrikker i Rio de Janeiro. Og dessuten, jeg gjorde også min lavere grad i elektroteknikk Electronic modus. Denne opplæringen innen elektrofag hjulpet meg mye i min forskning inne - ingenting skjer ved en tilfeldighet! Så min lesning fagområdet elektro / elektronikk tillatt meg å se bort fra fenomenet energi. Og min egen direkte erfaring med elektrisitet som elektriker ga meg en betingelse for å akseptere ingen intellektuell motstand (rasjonell) fenomenet tanken som energi - ikke bare som et konsept eller idé rett og slett. Hva gjorde ekstraordinære? Jeg begynte å tenke at mine tanker var å følge de samme fysiske lover innen elektrisitet og elektromagnetisme. Med andre ord, hvis elektrofag kjørte releer, spoler, transformatorer, motorer, radioer, TV-apparater, kameraer, sendere, mottakere, telefoner, datamaskiner, mikroprosessorer, kondensatorer, transistorer, likerettere, oscillatorer, endelig en verden av fantastiske teknologier ... så tenkte dette kunne ha ekstraordinære kraft av teknologiene som jeg visste - Jeg hadde ingen tvil! Yikes! Og hvis dette er sant, tenkte jeg, jeg kan modulere, transformere, fange, se, sende, motta, manipulere, flytte, samle, bearbeide, magnetisere, påvirke alt rundt meg og i meg. Og hvordan å finne ut om dette er sant? Og hvis årsaken er en form eller et mønster av energi? Og intuisjon kan være en annen energi mønster på et nivå høyere frekvens ... forestilt ... fantastisk! Jeg sa til meg selv: "Jeg må teste denne hypotesen tanke-energi og kast felles idé som trodde er en ide eller konsept." Men hvordan å teste tanke-energi hvis årsaken er energi og intuisjon er et annet nivå av frekvens? Jeg ble overrasket med denne hypotesen, var det nok bare for å teste (prøve, er det viktig å merke seg at moderne vitenskap har avanserte bare når faktisk skjønte at han skulle formulere hypoteser, teste og bekrefte dermed skape hva forskere anerkjenner som en gyldig teori (til !.. tilbakevist (overskredet) av en ny teori og ny erfaring) Men spørsmålet mitt var å oppdage fenomenet tanke-energi, energi-energi-følelse og ønske hadde en "ide" brilliant: Jeg vil disiplinere meg selv og modulerende frekvens (type radio AM (amplitude modulation) og FM (frekvens modulert))! Og snart sluttet å bruke og tror at mine tanker var bare konsepter, ideer og intellektuelle resonnement. da jeg ble en vitenskapsmann meg selv , dvs. jeg var observatør (forsker) og mine tanker, følelser og begjær var mine studieobjekter og erfaring. Men hvordan å stoppe den logiske og intellektuelle som ikke ville slutte å snakke om min samvittighet? Dette problemet kunne ikke bli besvart av grunn, fordi fornuften som menneskelig fenomen ble gjenstand for studien min Som var svaret på dette spørsmålet:.? hva er energi-ratio bare jeg fant riktig verktøy for å teste fenomenet tanke-energi-sense- ønske, da med "sjanse" (betydning, her, hva er rart, uventet eller overraskende) begynte å bruke teknikker for åndelig institusjon mystisk-esoteriske Broen til frihet. Der lærte jeg i boken LIGHT disiplin eller utøvelse av mantraer (! svært vanlig disiplin yogiene i India), for eksempel: "Jeg er Gud", "Jeg er mektig Guds nærvær in Action", "Guds vilje er bra; Guds vilje er fred, The Guds vilje er Happiness, er Guds vilje Purity, vil Guds er Balance;. Guds vilje er godhet "Jeg skjønte umiddelbart at denne øvelsen disiplin eller avbrutt (siden jeg gjorde uavbrutt! ) den pågående prosessen med logiske resonnementer og intellektuelle. Dette var mitt første funn. Et annet funn var hvordan å modulere og transformere mine impulser, ønsker og følelser av lav frekvens til et høyere nivå av høy frekvens. Og dette andre spørsmålet ble også oppdaget av "sjanse" (jeg mente ikke å gjøre denne rekkefølgen) da jeg trodde sterkt at bruk eller visning av den fiolette flammen (den Oppstegne Master Saint Germain) var i stand til å slå meg negativ energi til positiv (siden jeg gjør øvelsen eller !. disiplin uavbrutt) Så jeg vekslet disipliner hele dagen - hver andre Det tredje spørsmålet var som å se mine automatiske impulser: å tenke, føle og ønske, var svaret på dette spørsmålet også en "sjanse" (jeg gjør ikke hadde lest noe om det.) Den eneste disiplin som jeg oppdaget ved en "ulykke" før 1988 var å lukke øynene og sette fokus på mørke bevisstheten min (jeg gjorde det da jeg var 18 år gammel, og på den tiden skjønte jeg at Jeg kunne slappe av hvis jeg bodde en halvtime gjør denne øvelsen, også oppdaget ved "uhell".) Det er godt å merke at flere og flere viktige vitenskapelige funn ble gjort av "sjanse" når forskeren ble distrahert, drømmer eller så et uvanlig fenomen, uten har hevet noen omstendigheter kort, begynte jeg å gjøre en øvelse i kontemplasjon ubevisst senere -. mye senere - er at jeg fant det det handler om jakt eller selvstendig observere kontinuerlig gjør oss muligheten til å distansere oss fra vår egen. ego. Og i prosessen vi blir løftet til øverste nivå av Selvet (begrep som brukes i psykologi eller psykoanalyse) eller intuisjon. Menneskelig grunnen er fanget av de fem vanlige sanser. Og hvorfor alle de store vitenskapsmenn (som Einstein som oppdaget sinnet rasjonelle bevegelser og krysser grensen og kommer intuisjon ... og alle store funn ble gjort av intuisjon.) og Albert Einstein skrev et brev til en filosof hørt ordtaket "Gamle" (jeg satt som sitat i min avhandling eller . i min doktoravhandling ... sikkert) eller "Intelligence in Nature" (han prøvde å unngå å bruke begrepet "Gud" ikke å bli misforstått som en religiøs) Han (Einstein) sa: "Jeg tror 99 ganger og ingenting oppdage. Dykking i dyp stillhet. Behold the Truth er åpenbart for meg. "Han brukte uttrykket ÅPENBART, hvorfor? Fordi åpenbaring er et åndelig fenomen som forekommer i naturen siden noen disiplin deg selv å lytte til den. disiplin er grunnlaget for alle funnene både i vitenskapelig og åndelig. disiplin utvikler kun gjennom tro på trening eller erfaring at mennesker ønsker å oppdage, utvikle eller avsløre. Og tro her er ikke bare en religiøs tro eller vitenskapelig. 's en transcendental fenomen inne i multidimensionality (forskere (moderne fysikk) har oppdaget at vår eksistens er bygd opp av flere parallelle verdener ... minst 12 verdener! ... har en video på Internett . BBC viser dette funnet) menneskelig Truth som Einstein selv referert til, er ikke noe mer enn guddommelig intuisjon Og Einstein var klar over det fordi han sa:. ". Studer tro" Ekte tro er det guddommelige måten å guddommelig sannhet i menneskets vesen. Med andre ord, er problemet med menneskets eksistens det samme problemet med Guds eksistens, slik at når vi får svaret på en av disse to problemene kan møte hverandre. Skaperen og skapningen er svært nær, nærmere enn elektronet dreier rundt atomkjernen. I denne sammenheng er guddommelig sannhet sies høyt. Og hver gang mennesker prøver å fortelle sannheten det forvandler energi til energi intuitivt rasjonelt. Derfor, selv om hver har sin "true" rasjonell. Og alle har den samme guddommelige sannheten. Fantastisk å finne dette i 1988! En person i en tilstand vil alltid bli misforstått intuitivt for alle de som er i rasjonell bruk av energi-bevisste! Dette innebærer at hver gang vi ønsker å være midt i en krangel med hverandre ubevisst skapt en konflikt og generere en krise som kan påvirke det åndelige livet av de to. åndelig liv er så alvorlig at hvis vi visste konsekvensene aldri ville dømme flisen fra en annen eller deres funksjonshemming eller . deres uvitenhet Så Buddha sa: "Det er ingen konflikt mellom det gode og det onde, men mellom uvitenhet og visdom." I denne forstand er den åndelige evolusjon (og ikke bare materielle-teknologiske) avgjørende for ethvert menneskelig samfunn Hva. vil, så Skaperen? jeg innså at han ønsker at vi skal være lykkelig, ha fred, medfølelse, kjærlighet, brorskap, solidaritet, empati, oppriktighet, brorskap, samarbeid (ikke konkurranse) osv.. kort, vi er ditt bilde Likhet og her på Jorden derfor uttrykket fantastisk ånd "uten veldedighet er det ingen frelse" (og jeg anser ikke meg selv ånd, men åndelig -. er forskjellige). Vi må respektere alle mennesker og være støttende, kjærlig og veldedige. Sadhana og intensitet kommer til å generere eller produsere en grad av åndelighet i hver. Bønn det hjelper mye, men det alene ikke gir en umiddelbar effekt av transcendens. avhenger av intuitive sprang "be og se seg selv "og stiftelsen" Kjenn deg selv "(les encyklika av pave Johannes Paul II:" Faith and Reason "-" Fides et Ratio "). Og hvis vi kjenner oss selv dypt, ser vi med absolutt sikkerhet: Gud taler (en dyp indre stillhet). tilstå at nesten "klikket" i løpet av denne prosessen med selvinnsikt. Noen trodde jeg var gal, inkludert to professorer ved COPPE / UFRJ. Et møte ble avholdt mellom tre lærere (Ronaldo og Roberto Miguel ) for å diskutere hva de skal gjøre med meg Ronaldo (min rådgiver på den tiden) sa (som rapportert av Miguel):. "Han er gal!". Miguel sa: ". det er veien til galskap" Og Roberto (han gjorde et kurs i teologi ved PUC-RJ) sa: "La meg snakke med ham først å vite hva som faktisk skjer." Etter en privat samtale Roberto sa til meg:. "Du er ikke gal Alt du har fortalt likhet med historier om helgener, mest sannsynlig at du har nådd det nivået av bevissthet av dem. jeg trengte ikke å lese mye mer erfaring historiene til de hellige. Skal jeg være din nye rådgiver?. "svarte jeg," ja. ville elske ". E det ble gjort! ER DET NOEN TEKNISKE ELLER åndelig disiplin til å oppdage vår sanne HELLIG USA? Det finnes ulike teknikker og åndelige disipliner som en gang laget med hverdagen utholdenhet gjør realisere guddommelige natur i vår sanne Selv. I løpet av menneskets historie flere personer (lærere av menneskeheten) fant sin egen vei til denne åndelige forsøke. Hva jeg beskriver her er slik jeg gjorde og gjør i dag. I prinsippet må vi anta at den virkeligheten vi ser på utsiden av den objektive verden er ikke akkurat slik vi tror det er. Med andre ord, det vi ser er en dråpe i havet av den ukjente verden. Dette betyr at det i realiteten er skjult fordi våre fem sanser og fornuft objektivt analytisk viser en del av den totale virkeligheten. Så for å utvide bevisstheten og for å verifisere hva som ligger utenfor opptredener av disse fakta og konkrete fenomener og subjektive, bør vi starte et søk (eller etterforskningen) i oss selv. Hva betyr "søke på oss selv"? Det er veien til selverkjennelse, selvbevissthet eller selvbevissthet, autosuperação, self-transformasjon. "Stien er smal og liten dør" - sier et ordtak religiøse. Sjeldne er de som oppdage din sanne Selv. De fleste har ikke avtalt eller ikke nådd bevissthet bevissthet. Det er en krevende oppgave som uforsonlig må kjøres i utøvelsen av å oppfatte verden og deg selv. Vanligvis er vi så fremmedgjort og distrahert at vi realisere en parallell virkelighet vår inni oss selv. Flere filosofer, helgener, mystikere, forskere og filosofer igjen "spor" av stiene som de selv gjorde. Hvorfor denne banen er så vanskelig? Fordi vi ikke vet formulere riktig eksistensielle problem for våre liv. Forsker Einstein gikk på å si utformingen av et vitenskapelig problem var noe så viktig som en riktig gjort gjorde forskning allerede være halvveis. Vi pleide å motta millioner av meldinger fra utsiden uten et filter som gjør oss i stand til å skjelne hva som er sant og usant. Derfor er våre sinn strødd med falske sannheter. Og hva sinnet kan registrere er en liten del av helheten som er rundt oss i impregnering. Og hvis du innser de tanker som kjede sammen en etter en vil finne at sinnet rasjonell analytisk mot den objektive verden er i konstant "chatter", dvs. en mental uro mellom to poler: i går (fortid) og i morgen (fremtiden). Sjelden funnet i delstaten bevissthet her og nå (nåtid). Ble utdannet subtilt designet for å bruke tankene for fremtiden mens stadig minnes fortiden. Vi var ikke oppdratt til å kontrollere sinnet og få den til å forbli i denne intenst levd (her og nå). Disiplin for omskolering av sinnet kalles meditasjon og / eller dårlig allmenntilstand. Sinnet er veldig kraftig - hva vi tenker og føler vi oppnå "god" (konstruktiv) eller "dårlig" (destruktive) i "fremtiden" er et resultat av våre egne valg. Det er skyldige! Vi er alle involvert siden vi ble født, og så fortsetter vi utøvelse av oppfatningen at våre forfedre lærte oss. Men siden de ble inngår en eksistensiell krise eller identitet den tilbake til deg selv fordi du innser at det er nødvendig for et svar på sine eksistensielle problemer. Våre skoler og universiteter, med sjeldne unntak, aldri lære teknikker for selv å overskride den eksistensielle nivå av fornuft og leve i virkeligheten styrt av guddommelig intuisjon. Disse få skiller seg ut for voldsom viljestyrke, følsomhet sutilizada og raffinert intelligens-intuitive (f.eks: Buddha, Jesus, Gandhi, Sathya Sai Baba, Chico Xavier, Sokrates, Einstein etc.) Fordi det skilte seg fra de fleste fast i " sine "egne forestillinger om verden, livet og tilværelsen. Så, hvordan komme ut av denne tilvenningsprosessen av sinnet, følelser og begjær? De østlige mestere, helgener og mange forskere og filosofer har forsøkt å lære oss. Det jeg har lært er at den enkelte trenger visse kvaliteter eller faktorer for trår den edle veien til selverkjennelse. Og de er: a) viljestyrke fokusert på autosuperação; b) sutilizada følsomhet til prosessen med å skjelne mellom psykologiske egenskaper baller (negativ) og sterke (positive); c) Tro eller tro i den dype indre stemmen stille (som ikke må forveksles med en enkel tro); d) utholdenhet i prosessen eller åndelig disiplin (om mulig hvert sekund);! e) utviklet intelligens (intuitive) for å utvikle nye spørsmål og søke svar på de hypoteser; f) aldri tvil om at vi er vesener av ulike dimensjoner og nivåer av bevissthet abstrakt; g) betale full oppmerksomhet på deg selv uten å dømme eller kritikk av tanker og følelser dårlig utformet; h) stole på den ensomme veien du gjør med deg selv; i) nærmer seg folk opplevde (fortrinnsvis veldig erfaren åndelige mestere - svært forsiktig i valg) som også er uvanlig i at søken (massen blir distrahert av andre hendelser! fotball, tv, partipolitikk (å være politisk og være partisan politiske sosiale fenomener er forskjellige ... f.eks: Tibetanske munker er politisk, men ikke partisan ... fordi de gjør sosiale bevegelser mot eneveldige kinesiske kommunistregimet som griper inn i den åndelige og materielle livet av dem - som velger i dag den åndelige lederen Tibetansk er den kinesiske regjeringen, dvs. kraften av munkene trakk til å velge hvem som skal være den åndelige lederen og deres stat); j) være tolerant og tilgivende seg selv og sine medmennesker; k) lese gode åndelige bøker (eg.:. Jesus Kristus, Sathya Sai Baba, Chico Xavier, Alan Kardec, Yogananda, Krisnamurti Buddha Broen til frihet, etc.) av store åndelige lærere (fortrinnsvis original); l) være svært forsiktig for ikke å gå seg vill i åndelig disiplin - fordi uten en medfølgende åndelig person kan "freak out" (valget mellom å følge denne veien er ansvaret til hver - stor forsiktighet er fordi hver spirituelle vei har sin risiko !). Når du skriver inn denne banen avgjør holde den stødig, selv i sykdom, modig og bestemt fordi det er noe som faktisk er oppnådd vil gagne oss for alltid, og forbedre karakteren av verden. Huske alltid være oppmerksom på sine jevnaldrende hjelpe dem så mye som mulig for å lindre lidelse og øke sin fred. Lykken er ikke gitt til noen, er det oppnådd gjennom hardt arbeid og kontinuerlig. Og hvis du finner den veien definitivt venter på deg: HIM - GOD! Den TRIAD ETIKK-Estetisk-TEKNIKK "Ja, karakteriserer det som mennesket, hva som skiller deg fra andre levende vesener, er deres evne til å strekke til å gå utover sin nåværende virkelighet, for å oppnå en annen virkelighet konstruert, laget med intelligens og hjerte. Man, i denne forstand, er en designer. Designer av ditt eget liv. Forresten, begynner mannen å visne og dø når enda flere design og ikke bare møte behovene ATEM ... " (ANONYM, JM Study Notebook) Etikk og moral i sammenheng av CAPITAL AND LOVE Jeg tror vi kunne diskutere om etikk ved hjelp av flere måter å vite: filosofisk, teologisk, eksistensielt, etc.. Jeg forstår at etikk er først og fremst handling. Hun er ikke bare en filosofisk eller teologisk begrep. Etikk for meg i et forhold betyr handling. Men hva handling? Og hva forholdet? Handlingen på impuls? Stasjonen for oppnåelse av materialet som / sosial (individuell)? Eller er stasjonen for oppnåelse av personlig / åndelig (personen)? I hvilken sammenheng? Konteksten eneste menneske og natur? Eller er konteksten Gud og menneske? Det er et forhold basert på troen på dogmer, regler og forskrifter pålagt utenfra? Eller er et forhold basert på hengivenhet rettet mot i seg selv, skaperne av verden prinsipper for personlig Gud-bevissthet? Det er nødvendig å avklare dette punktet, begrepet "kreative prinsippene i personlige verden Guds-bevissthet." Jeg forstår hvordan det å være kreative prinsippene i personlige verden Guds-bevissthet, hele universet lager-prinsipper som Gud bruker for å skape bevissthet om personen. I denne forstand betyr etikk kunnskapen oppleves i person, dele-prinsipper som stammer fra personlige verden Guds-bevissthet. Dermed er det etiske person som opplever disse handlingene-prinsippene i seg selv handlinger drevet av kraften i disse handlingene-prinsippene i Guds-bevissthet. Og uetisk i retur er mangelen på disse handlingene-kreative prinsippene i personlige verden Guds-bevissthet. Dermed blir uetisk er ikke at det å være som opplever i sin person som set-universet handling prinsipper, Gud, skapere av personens bevissthet. I denne forstand, å være uetiske handlinger ikke er drevet av handlingene sine prinsipper person. Det fungerer drevet av kraften i hele universet av forslag-lagres i den enkelte. Det virker motivert av en sosial påvirkning av utdanning, og ikke opptrer gjennom en utviklingsprosess som manifesterer seg i sammenheng med hans egen person. Sysselsetting uttrykk bevissthet Gud til å utpeke plass eller den åndelige verden hvor man kobles direkte til Gud. Dette uttrykket er godt plassert formål samtrafikk med en bindestrek for å skille uttrykket uten bindestrek "Gud bevissthet." Dermed uttrykket "Guds bevissthet" betyr plass eller felt av bevissthet av den enkelte og også ideen om at den enkelte har og skaper plass til å være i ditt personlige forhold til Gud. Ikke tenkt å diskutere ulike syn og tolkninger av de mange begrepene etikk selv. Min forståelse om etikk er jordet intellektuelt og erfaringsmessig i et felt av hellige levende Kristus. Med andre ord, jeg valgte (og jeg har øvd også) som referanse for en set-etisk univers av aksjer-andakt prinsipper som bunner i budene (Actions-prinsippene) Kristi (sitert Duncan, 1995). Blant disse budene er: "våke og be [seg selv]", "Ønsker ikke å se splinten i øyet av neste-søsken", "Ikke døm", "Ikke fordømme", "Ikke følg to herrer samtidig" , "Ikke ønsker å følge Gud og mammon (profitt)", "skille klinten fra hveten", "har tro på Gud [alltid!]". Disse budene er innen action og hengivenhet er ikke bare filosofisk eller teologisk. Kort sagt, er etikk integrert i sammenheng med evaluerende eksistensiell annerledeshet, i møtet med den andre blir Nature, der "klimaks" av dette møtet er realiseringen av transcendental Love eller guddommelige mor (den ultimate bra). "I en første tilnærming, sier etikk fremstår som vitenskap ethos. Eller som rasjonell kunnskap om ethos. Det finnes sentralitet logoer diskurs "(Delamaro, 1997 I.Ch., s.7). Etikk - "filosofisk studie av natur og begrunnelse av moralsk tanke og handling. Etiske teorier i ren forstand, er markert forskjellige systemer eller moralske doktriner, som tar sikte på å utvikle konkrete sett av regler for oppførsel som guide liv (f.eks kristne moral). Også preget de praktiske eller anvendt etikk som undersøker de argumentene som blir brukt for å støtte visse forutsetninger eller moralske konklusjoner (f.eks fordømmelse eller aksept av abort). Problemet generelt ansett fundamental i filosofiske etikk er begrunnelsen av moral, det vil si hvorvidt det er mulig å påvise at en moralsk handling er rasjonell. Skoler og etiske strømninger kan grovt deles inn i tre kategorier. Den første stammer fra Aristoteles 'etikk og understreker dyder (rettferdighet, nestekjærlighet og gavmildhet), begge ansett som sannsynlig å provosere frem en følelse av personlig oppfyllelse det som fungerer som både fordel samfunn der den lever. Den aristoteliske etikk, er ved å verdsette harmoni mellom moral og menneskelig natur, menneskeheten unnfanget som en del av den naturlige orden i verden, også kvalifisert som en naturalist. Den andre kategorien, representert på en mer systematisk og grundig Kant, begrepet plikt er det sentrale punktet i moral (kalt "etikk"). Kant sa at det eneste som kan sies å være bra i seg selv (og ikke bare god som et middel eller instrument) er "god vilje" eller god intensjon, en som setter seg fritt i henhold til plikten. Kunnskapen om plikt, ifølge Kant, er en konsekvens av den oppfatning av faget at han er et rasjonelt vesen, og derfor er bundet til å adlyde det Kant kalte "kategoriske imperativ": behovet for å respektere alle vesener som rasjonell av "ender i seg selv". Kants ideer om moral er nært knyttet til hans syn på fri vilje. Den tredje strøm innenfor etikk er utilitarisme, som sier at målet med moral er å gi "den største lykke til flest mulig mennesker." Teorier knyttet til etikk kan også deles inn etter bekreftelse eller benektelse av eksistensen av en objektiv moralsk sannhet. Hume, for eksempel som subjektivistiske, hevdet at moral er dypt forankret i menneskelige følelser, og ikke på en objektiv prinsipp. Etikk i forrige århundre, har behandlet hovedsakelig med analyse av betydningen av moralsk språk, adressering for eksempel forholdet mellom moralske krav og uttrykk for emosjonelle holdninger "(NEW ILLUSTRERT ENCYCLOPEDIA SHEET 1997, pp.323-324). Det er veldig vanlig å bruke ordene etikk og moral som synonymt. Moral "kommer fra det latinske moral om skikker, og er den kulturelle uttrykk for vår etikk. Mens etikk er noe inni oss, er moral noe ut, eller etiske prinsipper er de som kjøper de force verdier og bli determinanter i hvordan de skal opptre rundt en gruppe eller samfunn. Så moralen utbredt i vårt kapitalistiske samfunn godkjenner bankmannen som spekulerer med pengene vi sparte på banken din og fordømmer den samme mannen han var avkledning i gata. Christian moral tillater kristne å spise alle typer kjøtt, mens de moralske jødiske og muslimske moral forbyr svinekjøtt. Moralen i hvite som skamfullt gå naken på gaten, men de innfødte gjør ingen moralsk fordømmelse til nakenhet "(Betto, 10/1996, pp.27-28). Jeg har tro på at vi ikke kan rasjonelt forstå essensen av de etiske prinsipper bare fordi vi kjenner sine mange tolkninger av moralske verdier (estetisk og teknisk). Det er nødvendig å praktisere en intensiv set-universet-aksjoner etter prinsipper som fri vilje og frivillig velger å følge. Uten denne intensive praksis har blitt tilhengere av falske bevissthet Gud. I språket Jesus blir vi "hyklere" (falske troende), det vil si, kan vi snakke briljant-bevissthet om Gud uten å være faktisk opplever i vår person, handlinger, prinsipper som stammer fra eller avdelingen bevissthet Gud. Dermed er basert på dette synet kan vi nå utlede om etikk på arbeidsplassen. Arbeidslivet er plassen der vesen (individuell / person) opptrer politisk og sosialt avhengig av et sett med regler, standarder, retningslinjer og sosiale og personlige verdier. Jeg forstår at den sosiale verden er en der de individuelle handlinger og liv koblet harmonisk eller ikke, til sin egen person. Og den personlige verden er en der den personen som fungerer og lever i harmoni med den enkelte og Gud-bevissthet. Så når en person opptrer etisk i sin personlige verden, påvirker hans makt moralsk den sosiale verden. Og når strømmen av etisk person reduseres automatisk strøm av moralsk handling den enkelte vokser, dette forholdet (individuell / person) domenet for å være. Som et resultat av den enkelte lider "evig" harmoni med seg selv og med den sosiale verden. I det sistnevnte tilfelle blir personen, for eksempel, fører tyrant eller føyelige, eller den ubalanse i forholdet mellom den (enkelt / person) og dermed i forhold til andre individer i sosiale verden. En av de største hindringer at grunnen vitenskap (moderne vitenskap) har, er med hensyn til land av de hypoteser. Vitenskapen om grunnen ikke fungerer i riket av hypotesen om et sekund "I" (person / ånd) forårsaker personlige verden. Hun arbeider innen en hypotese om at årsaken er i sammenheng med en jeg-bare og "andre" (individuell / saks skyld). Denne vitenskapen trenger alltid en sammenheng bortsett fra den andre jeg å gjennomføre sine undersøkelser. Hun undersøker sammenheng med den "andre" (selv parapsykologi), men jeg har aldri andre personen. Du kan ikke undersøke andre jeg (en person) ser fra første jeg (individuell). Den personen jeg er et lukket domene, det vil si, det er ikke åpent for noe forskning som kommer fra den materielle verden / sosialt individ. Det domenet kun kontekst kan gjøre en slutning ansatte. Det vil si at en person etisk riktig slutninger om handlingene til prinsipper-personlige verden av en annen person. Når prinsippene for person-handlinger er alltid den samme i alle personlige verden. Science nonrational (f.eks yoga) del av tro (overbevisning av en sannhet avslørt av en åndelig mester) eksistensen av et sekund på at jeg er en åndelig Selv (eller atman). Denne vitenskapen søker å forstå innholdet i prinsippene (etisk). Mens moderne vitenskap søker å forstå prinsippene i naturen (energi impulser og moralske ideer). Banene er symmetriske og komplementære. De blir antagonistiske når det er en balanse mellom dem. Naturen av prinsippene er i, sammenheng med den personen, Gud-bevissthet. Og prinsippene i naturen er de oppfatninger-funn som enkeltpersoner gjøre (støttet i den forstand av sin person eller av en annen person) i forhold til fenomener av vesentlig karakter / sosiale omgivelser (inkludert effektene av handlingene til den menneskelige fornuft). Vi må alltid huske at vitenskap er ikke bare definert av den metoden vi praksis, men fremfor alt av den bevissthetstilstand der vi finner oss: i denne forstand kommer fra science (cons) vitenskap. Hvis vår tilstand av bevissthet er fortsatt rasjonell, er den eneste vitenskapen som faktisk kan vi øve moderne vitenskap. Men nå kan vi transcendere staten bevissthet av grunnen vi øve vitenskapen om selvtillit funnet. Og den eneste måten vi kan gjennom vitenskapen om selv-funn bekrefter og skjønner intuitivt sannheter åpenbart av Jesus eller noen annen åndelig lærer av sannhet. I hvilken sammenheng er tro? I sammenheng med oppdagelsen og sammenheng med selvtillit funnet? Hvorfor er det slik at Einstein sa "studere tro"? Man kan studere troen bort fra den andre forbindelsen jeg? Du kan se tro på andre, eller i oss selv? Hvordan kan vi se på andre tro? Ser vi effekten av tro eller tro? Vi kan se at det er en veldig subtil å utvikle slike observasjoner. Det er ikke veldig lett å skille ("egen") psykologisk tro på tro ontologiske. Bare høyt utviklet følsomhet kan se forskjellen. Bare en bestemt vitenskap kan tillate oss å gå inn dette området svært subtil. Grunnen som et instrument for observasjon ikke har de kvalitetene som trengs for å trenge inn i sammenheng med den personlige verden Guds-bevissthet. Grunnen er begrenset til å undersøke den personlige verden. Med andre ord, er årsaken ikke et instrument for observasjon for å se eller forstå handlinger-prinsipper som manifesterer seg i verden på personen. I denne sammenheng, overgår en verden av etikk menneskelig fornuft. Og etikk er derfor en prosess med transcendens og konvertering (fra den enkelte til person). Det er et privilegium tjent av de som kjempet for å undersøke handlinger-prinsipper som manifesterer seg i en verden av sin egen person (dvs. den andre jeg). Det moderne individ er satt inn i et kulturelt dynamisk verden står overfor et dilemma: enten å frigjøre eller tilpasse seg dynamikken i kulturmiljøet. Med andre ord, er grensen som definerer en verden av ideer og verdier den enkelte vesen kulturell endring. Foreløpig den enkelte opplever en kulturell sving som baserer seg tungt på aksen orientert teknisk effektivitet for produktivt arbeid hvis ende er forbrukermarkedet. Settes inn i denne sammenhengen den enkelte produserer sin sannhet fra andre sannheter utskiftbare. En ekte verktøy som serverer den logiske prinsipper-mercadológicos. Lys av verden og tiltrekker mangfoldig estetisk mestret instinktiv bevissthet, rasjonelle individ vesen. Kombinere estetikk, produserer teknikk en effekt psykisk "hypnotiserende". Den produserer som et biprodukt en sannhet "teknisk beautiful" av utilitaristiske verdier som effektivitet, nytte, produktivitet, konkurranseevne, forfengelighet, intellektuell og økonomisk makt, vold, avfall (begjær), urettferdighet, osv. .. Alle disse verdiene og mange andre produseres og tilbys til markedet of fame og oppnåelse av umiddelbare materielle verdier. Vi kan se dette i dag-til-dag jobber. Alle handler, "godt eller dårlig valgt, utøvd entusiastisk eller motvillig bringe til liv av mannen moralske kostnader. Legen, for eksempel, lever i daglig kontakt med kjøttet av mannen. Advokaten beveger seg også i en verden av lidenskaper. Håndtere både misfornøyd med folk som disrobe og er lett å forestille seg graden av dyd som du må ha for å tåle slikt press. Fra dette synspunkt livet til en ingeniør er enklere. Hans kontor utøves utendørs, er fritatt for personlig kontakt, og er objektiv. Ingeniøren mottar ikke klienter bak lukkede dører, ikke takle smerte. Jeg vil også si at det er klart for andre fartøyer ingeniør, fordi denne gjennomsiktigheten kan produsere profesjonelle i en viss sløvhet og den påfølgende tendens til mineralize menneskelige problemer ... Fristelsen av ingeniør, fra dette synspunkt, er å vurdere arbeideren som ren giret organisasjon. Hans vane med å jobbe med ting amoralske og uorganisk medfører ham å mekanisere hånden av arbeideren. Mindful av arbeidet, elsker resultatet, besatt av ånden av effektivitet, er teknikeren ofte nådeløse og utilgjengelig for menneskelige lidelser ... Ingeniøren, teknikeren, industri er i daglig kontakt med urettferdighet, med dårlig lønn, med straffeutmålingen til elendigheten for de fleste menn. Arbeid i landet av sult "(Corção, 1963, pp.30-32). Etikk er grunnlaget for ethvert rettferdig samfunn. Eller i det minste det burde være. Men mellom det som er foreskrevet, og hva som er ekte det er et stort svelg. Og dette gapet er at det kan bli sett store forskjeller og skjevheter. Det er mye snakk om etikk. Selv den katolske kirken selv har diskutert og "skriker" for å påpeke mangler av det synlige mangel på etikk i media: "Det er på tide Murici, hver mann for seg selv (ordtaket) ... De er stadig mer fjernt fra folket, kollektive verdier, samfunn og menneske. Imperiet er den enkelte og dette betyr at jeg er den jeg er, uavhengig av hva de andre er. Den enkelte er egoistisk og farlig, som Freud. Den enkelte er i stand til å gjøre sine instinkter dør på grunn av noe, langt mindre det kollektive, derfor tenker på deg selv. Bor i gang Murici og bare utvikler sine impulser og egosentriske begjær "(Goncalves SON, 10/1996, pp.5-6). Hver dag leser vi hører eller ser på nyhetene en ny sak om forvrengning, skandale og egoisme, og derfor uetisk. De involverte er enkle og utdannet. De er rike og fattige folk. Eller, kjeltringer og politi. Allikevel grensene mellom godt og ondt blir forvirret. Hva om etisk kunnskap om dagens vitenskap i verdensrommet? Foreløpig "den vitenskapelige aktiviteten står overfor alvorlige interne og eksterne utfordringer. Fra en kollektiv synspunkt, de sosiale misnøye knyttet til innføring av mange innovative teknologiske (industriell forurensning til grusomhetene i kjemisk krigføring og elektronisk), fører til en utspørring om likeverdighet mellom vitenskap og fremgang, mellom teknologi og sosial velferd. De objektive manifestasjoner av at krisen i tillit vises i redusert investering i forskning, det økende antall forskere og teknikere som befinner seg dømt til arbeidsledighet, og den økende bevissthet hos forskerne selv, de sosio-kulturelle forhold i hvilken har utført sitt arbeid. Noen spørsmål valget av prioriteringer i forskning, mens andre begynner å gjøre en ideologisk kritikk praktisering av sosial vitenskap. Vi kan forstå denne krisen som en utfordring til begrepet "vitenskapelig rasjonalitet» og systemer av kulturelle, intellektuelle, sosiale og etiske problemstillinger som er bygget på dette konseptet. Dette problemet vil bli avklart om de "etikk objektiv kunnskap" ... En refleksjon, selv kort, om utgangspunktet for vitenskapelig kunnskap gjort, som kulminerte i teknisk og ganske effektiv, fører lett å innse at realfag i Din vertigo økende objektivitet og rasjonalitet, og lede de som praktiserer en progressiv og rask glemme av utgangspunktene og beslutninger som utgjør deres kunnskap. Nå er en gjenoppliving av bevissthet om disse "forhold opprinnelsesland" vil gi oss mulighet til å kombinere en refleksjon av mannen til kunnskap om menneskeskapte "(JAPIASSU, Imago, pp.12-13). Reglene "demokratisk" strøm fører den enkelte til å respektere og praktisere lover at markedsverdier. Denne "markedsverdier" (ikke-økonomiske varer) er egentlig knyttet til råvaremarkedet. Broen mellom de to markedene er utført av en ekte etisk rasjonelle moderne tid. Dette betyr at den reelle etiske hellig måtte settes til side for en ny etikk ble opprettet og tilbudt som sant. Etikk virtuelle preget av de rettigheter og friheter for den enkelte å bygge, eie og handle fritt med produktet av sitt arbeid eller sin nytte gevinst i moralsk forhold med en annen person. En enorm abstraksjon prosessen ble utviklet over århundrer for å bekrefte de "nye etikk": etikk etikk. Dette innebærer også at den enkelte var en del av denne prosessen med å bygge en virtuell etikk. Et enormt rasjonalisering var nødvendig for dannelsen av en riktig sammenheng for vekst av teknisk-estetiske kultur. Verdiene var hellig for mange århundrer forvrengt i sine tolkninger, slik at de kunne innpode en ny måte å være verktøyet (teknisk-estetiske eller religiøse). I dag, moderne samfunn ser for meg en ny horisont av internasjonalisering av økonomisk frihet. Og globalisering blir sett på som et fenomen sosio-tekniske og kulturelle uunngåelig. Hva skjer når markeder subtile verdier nærmer markedene enda mer håndgripelige varer? Dette spørsmålet viser "eksplosjon" uetisk hva som vil skje i hvert hjørne av planeten. De minst utviklede landene har en tendens til å lide ekskludering og forferdelig innflytelse uetisk i alle områder av sosiale, politiske, økonomiske, kulturelle, utdannings-og individ. Globalisering er "slutt en strategi av store finansielle foretak og industrielle konglomerater, som søker å utvide markedene ved å utnytte på en global skala, opplevelsen akkumulert i eget miljø. Men merkelig nok, ingen spørsmål om en slik erfaring er brukbare i andre regioner, så berikende for lokale bestander. Faktisk er målet med globalisering å maksimere profitt, og konsentrere dem i hendene på konglomerater og selskaper som har hovedkvarter i utviklede land "(OAK, 6/25/97, s.9). Aldri trade "var så vanskelig å bli tolket som i dag. Globaliseringen har blitt synonymt med modernitet, effektivitet og fremdrift. Sett mot den - og ufarlig - er ikke avleggs, ineffektiv og regressiv "(Moraes, 8/12/97, s.2). Det er viktig at vi forstår de to markedene: Verdiene og varer. Den "markedsverdi" er produksjon og forbruk av ideer om verdier (lidenskaper, begjær, avgudsdyrkelse, benker, mangler, "kjærlighet", "lykke", "sikkerhet", osv.). Subtly opprettet på den psykiske planet av hver enkelt, dvs. er prosessen med å lage redundante "etikk etikk." Og varemarkedet er produksjon og forbruk av materielle goder (f.eks klær, sko, bil, datamaskin, etc..) Opprettet på betong nivå av samfunnslivet vanlig. Den første er subjektiv. Og den andre er formålet i naturen. Propaganda og utdanning er de verktøyene som brukes i etableringen av både markedet "verdier" som varemarkedet. Alle anstrengelser av moderne samfunn er intensjonen å først ta de to markedene og utvide det andre resultatet av denne kombinasjonen. På den ene siden har det estetiske subjectivized og den andre teknikk som tar sikte på. Og det har blitt satt i fusion estetisk-teknisk "etisk" validert. Logikken i etableringen av den moderne markedet er å først etablere et sett av svært estetiske verdier verktøy for å deretter produsere tekniske og rasjonell materielle goder forbundet med disse verdiene. Med andre ord søker først finne eller skape behov for etter-markedet eller for å skape det nødvendige produktet. Følgelig har de markedsføring teknikker fått enorm betydning fordi de har perfeksjonert prosessen med stimulering og identifisering av teknisk-estetiske verdier verktøy. Så den berømte setningen "reklame er livsnerven i virksomheten." Hvis "sjel" er propaganda, er kroppen virksomheten. Derfor nesten alt gjøres for å stimulere eller identifisere sjelen (ønske) av kroppen (behovet for å konsumere sin egen (r) av selv-objekt) ivrig: behov, frykt, usikkerhet, tro, avhengighet, smak, modi , moter, vaner, skikker, tradisjoner, etc.. Gjerne "vi alltid få tilfredsstillelse av behov, siden de er i slutten av all produksjon, og den økonomiske situasjonen til enhver tid må forstås ut fra det aspektet. Men innovasjoner i det økonomiske systemet ikke vises som regel slik at første våre behov oppstår spontant i forbrukerne, og deretter produksjonsapparatet er endret under press sin. Vi benekter ikke tilstedeværelsen av en slik kobling. Men det er produsenten som som regel starter økonomisk endring, og forbrukerne er utdannet ved ham hvis det er nødvendig, er, som det var, lærte å ønske nye ting, eller ting som varierer i ett aspekt eller en annen av de som hadde for vane å bruke "(Schumpeter, 1988, s.48). Etter å ha oppnådd dette første trinnet av stimulering og identifisering av behov og deres behov, er neste skritt å produsere varene på vilkår eget forbruk av begjær. På dette punktet, er teknikken ansatt for å utføre magi av møtet mellom den "sjel" og "body", dvs. ønske med gjenstand for begjær: den kunstig kobler til eller nærmer seg "smaken med fargen" eller " følsomhet for ideen. " "Når du forlater California, i 1970, skrev [Capra] en artikkel om hippie bevegelsen, med følgende avsnitt:« Det amerikanske samfunnet er helt fokusert på jobben, inntjening og forbruk av materielle goder. Hovedmålet med enkeltpersoner er å tjene så mye penger som mulig til å kjøpe alt dette utstyret som assosierer til en høy levestandard. På samme tid, føler gode borgere fordi de bidrar til utvidelse av den nasjonale økonomien. Ikke skjønner, men fører som profittmaksimering til den stadige forverringen av varene de kjøper ... Den blomstrende økonomien ødelegger skjønnheten i naturlige landskap med heslig bygninger, forurenser luften, forgifte elver og innsjøer. Gjennom en nådeløs psykologisk condition, frarøver det folk i deres sans for skjønnhet, mens gradvis ødelegger det som er vakkert i sitt miljø. "" (Capra, 1990, pp.169-170). Den kapital som et biprodukt av rasjonaliseringen av den enkelte art av denne mekanismen er påvirket estetisk skapelse-teknisk, og fôring tilbake så forutsatt en dual natur opprettelse og samhandling: det estetiske symbolsk kapital og teknisk kapital transaksjoner. Den enkelte kom til denne verden ikke er klar over sin inkludering fordi han låner sin psyke i skapelsesprosessen-building "teknisk skjønnheten" i symbolsk transaksjonsbasert egen verden der han bor kulturelt. Og denne moderne verden dreier ifølge to grunnleggende poler: den estetiske symbolsk kapital (den svært estetiske av begjær objektifisert) og teknisk kapital transaksjoner (teknikk subjectivized seg selv gjenstand for begjær). "Hovedvekten av de rike i forbruket førte imidlertid til et mye større fokus på produkt differensiering i urban design. Ved å utforske domenene til ulike smaker og estetiske preferanser (gjør alt de kunne for å oppmuntre denne trenden), arkitekter og byplanleggere reenfatizaram et sterkt aspekt av kapitalakkumulasjon: produksjon og forbruk av hva Bourdieu (1977, 1984) kaller "symbolsk kapital" som kan defineres som "opphopning av forbruksvarer som attest overdådig smak og æren av hvem som eier dem." Denne kapitalen blir i praksis, kapital-penger, som "produserer sin egen effekt når, og bare når, skjuler det faktum opprinnelse i skjemaer 'materiale' hovedstad." Den fetisjisme (direkte bekymring med overfladiske skinn som skjuler underliggende betydninger) er tydelig, men det tjener her for å skjule, gjennom felt av kultur og smak, det virkelige grunnlaget for økonomiske forskjeller. Som "de ideologiske effektene mest vellykkede er de som har ingen ord og ikke be om mer enn det medvirker stillhet", serverer produksjon av symbolsk kapital de ideologiske funksjoner fordi de mekanismer som det bidrar "til avspilling rekkefølge etablert og til opprettholdelse av dominans forbli skjult "" (Harvey, 1993, pp.80-83). Livet og utviklingen av livet trykk bevissthet om å være fremtidsrettet for slike endringer for å fornye konsepter og livssyn. Og med det, er en ny måte å leve, samhandle og produsere gjort mot en bedre livskvalitet. Vesenet mener at endringene er uunngåelig. Den enkelte vesen er av natur en prosess med endring og resultatet av disse endringene, konkluderer han om de neste trinnene. Vi må endre. Og endre endre formen et univers av erfaringer og kunnskap om naturen. På denne måten endringene gjelder tid for hvile, meditasjon og refleksjon. Jeg tror at det nåværende tidspunktet er krever en pause for ettertanke. Det stoppet for å undersøke tempo, ruten, tretthet, prestasjoner, skjevheter og avvik i handling og skape forandring. Hver dag vi øke problem list "haster": Det haster med å løse usikkerheten som borger liv. Det haster med å løse fattigdommen lav inntekt klasser. Det haster med å løse overbefolkning av våre fengsler. Det haster med å løse oppgivelse av gutter og jenter på gata. Det haster med å løse sult for mange millioner av brasilianere. Det haster med å løse spørsmålet om befolkningens helse. Det haster med å løse analfabetisme rasjonelle og ikke-rasjonelle (åndelig) Det haster med å løse mangelen på etikk. Det haster med å løse mangelen på løsningen ...! Herre, jeg vet at du ga meg prober (http://letras.mus.br/padre-marcelo-rossi/66350/ brasiliansk religiøs musikk). Bonita!!! Herre, Jeg vet at du har Jeg vet også at du kjenner meg Hvis jeg setter meg ned eller stå opp Du kjenner mine tanker Enten enten lyver eller vandre Du kjenner alle mine skritt Og før det er ord i meg Jeg vet at du kjenner meg i det hele tatt Herre, jeg vet at du har (4 ganger) Refreng Gud, du har beset Hvile hendene på meg Slik kunnskap er stor Ikke nå så høy Farer jeg opp til himmelen Jeg vet jeg skal møte deg der også Hvis pit er min sjel Jeg vet at du elsker det meg også Herre, jeg vet at du har (4 ganger) Refreng Herre, jeg vet at du elsker meg (4 ganger) Refreng Jeg foreslår se deg seks videoer på Internett: "er Hvem er vi? (Basert på kvantefysikk ... se link http://www.youtube.com/watch?v=WDXFRvbe2VY) "," JEG ER "(På Tom Shadyac)," The Seven Spiritual Laws of Success - Deepak Chopra " , "The Turning Point - basert på boken av Fritjof Capra", "Samtaler med Gud" - basert på boken av Neale Donald Walsch ... Samtaler med Gud (opprinnelig tittelen: Samtaler med Gud) er en serie av tre bøker utgitt av Neale Donald Walsch, som hevder å ha vært direkte inspirert av Gud i sine skrifter. Hver bok er skrevet som en dialog der Walsch stiller spørsmål og "Gud" svarer dem. Walsch sier også at det ikke er avløp, men guddommelige inspirasjoner. I 2006 ble en film utgitt om historien til forfatteren og hans bøker ... Se lenke http://pt.wikipedia.org/wiki/Conversando_com_Deus), "The Unity of Religions:. Universal Love - på nettsiden til Sri Sathya Sai Baba av Brasil" Anbefalte bøker: "Hands of Light - Barbara Ann Brennan, Trodde publisher", "Vibrational Medicine - Richard Gerber, publisher Cultrix", "Your Sacred USA - Dr. Wayne Dyer, Publisher New Age", "The Flow av guddommelig kjærlighet : Prema Vahini - Skrevet av: Foundation Bhagavan Sri Sathya Sai Baba av Brasil ". Namaste! Prof Melgaço Bernardo da Silva - fri tenker holistisk-transcendental filosof (utøver), vitenskapsmann og spiritualist - Pensjonert University Professor Urca (Universitetet Regional Cariri-EC). e-post: bernardomelga10@hotmail.com Facebook: Melgaço Bernardo da Silva / Utdanning for det tredje årtusen bernardomelgaco.blogspot.com Merk: I 1992 og 1998 gjorde to vitenskapelig arbeid: masteroppgaven og doktoravhandling hhv. Og disse to verkene, som har en kopi av hver av de føderale universitetet i Rio de Janeiro (i biblioteket av de hundre-CT-teknologi - Federal University of Rio de Janeiro - Brazil), prøvde å vise ("vitenskapelig forklare") banen Guddommelig kjærlighet gjort i 1988. Og de som ønsker en kopi av min vitenskapelige arbeid e-post (jeg har dem i Word-format) til meg, siden jeg vil være lykkelig i verden for å dele min akademisk forskning på UFRJ / COPPE. Namaste ... takk!

Nenhum comentário: